top image
Content Management Powered by CuteNews
Kilpailuraportti, Historic Grand Race 2010
lahtoasetelma

Säätiedotukset lupailivat sateita viikonlopuksi, mutta kaikki ajot saatiin ajettua kuivalla radalla niin lauantaina kuin sunnuntainakin. Lauantain warmupissa TUA:n Jouni Lempinen jatkoi siitä mihin Seinäjoella jäi ajamalla aamun nopeimman kierrosajan. Heti Lempisen imussa olivat EPUA:n Matti Luomanperä ja TamUA:n Jouni Eskola.

Lauantain warmupin tulokset:
  1. Jouni Lempinen
  2. Matti Luomanperä
  3. Jouni Eskola
  4. Sami Hyrske
  5. Vesa Uuspelto
  6. Jukka Kankaanmäki
  7. Markku Kivinen
  8. Teemu Hartus
  9. Jeremi Mattsson
  10. Reima Heinäjoki
  11. Kari Hartus
  12. Ismo Torppa
  13. Aimo Hieta
  14. Petri Armivesi
  15. Ari-Pekka Sillanpää
  16. Jari Kankaanmäki
  17. Esa Rantanen
  18. Johan Hilden
  19. Kimmo Tunkkari
  20. Anton Hedberg
  21. Markku Nurmi

Aika-ajo

Cupin kokonaispisteiden kannalta Sami Hyrskeelle ja Teemu Hartukselle nämä aika-ajot olivat tärkeät. Molemmilla oli viikonlopun aikana mahdollisuus kääntää Cupin voitto itselleen. Aika-ajoissa tästä parivaljakosta paremmin onnistui Hyrske sijoittuen neljänneksi kun Teemu Hartus ajoi kahdeksanneksi nopeimman ajan. Paalupaikalle ajoi aamun tapaan Lempinen, kakkospaikalle kiilasi itsensä Jukka Kankaanmäki joka oli löytänyt aamun warmupista mukavasti vauhtia lisää. Kolmanneksi ajoi Tonnareiden kestomenestyjä Jouni Eskola.

Lauantain aika-ajon viisi parasta:
  1. Jouni Lempinen
  2. Jukka Kankaanmäki
  3. Jouni Eskola
  4. Sami Hyrske
  5. Matti Luomanperä
Viralliset aika-ajon tulokset


Lähtö 1

Lauantain viimeinen kilpailutapahtuma oli Mini Tonnien lähtö. Jukka Kankaanmäki sai loistavan lähdön ja kiilasi ensimmäiseen mutkaan rinta rinnan Eskolan kanssa. Lähtö jouduttiin kuitenkin keskeyttämään heti ensimmäisellä kierroksella punaisella lipulla, kun Sami Hyrske ajautui rengasvalliin lähdön jälkeen vasemmalla ylämäkeen taittuvassa mutkassa. Hyrskeen auto pyörähti rengasvallista takaisin radalle jolloin Kivinen ajoi täyttä vauhtia takakulmaan. Molemmat autot vaurioituivat pahasti, mutta kuljettajat onneksi selvisivät ilman vammoja. Sen verran kova tälli kuitenkin oli, että Hyrske vietiin paareilla ambulanssin tarkistettavaksi. Kivisen autosta sen sijaan leikattiin turvavyöt poikki, koska ne olivat venyneet niin paljon. Aikamoinen tärsky siis!


Kivinen kolari

Hyrske kolari



Uusintalähdössä Kankaanmäki pääsi jälleen mainiosti liikenteeseen ja otti piikkipaikan haltuunsa. Nelisen kierrosta Kankaanmäki sai nauttia johtoasemasta kunnes Eskola kuittasi ohi eikä enää antanut yllättää itseään. Kakkospaikasta ja jopa voitosta oli myös kovasti vääntämässä Lempinen, kunnes tekninen vika pakotti parkkeeraamaan auton radan reunaan. Kärkikaksikko ajoi pienen hajuraon päässä Hartuksesta ja Luomanperästä, jotka ratkoivat kolmannen sijan kohtaloa. Viidennellä kierroksella Luomanperä löysi ohituspaikan ja nykäisi itsensä irti Hartuksen ulottuvista. Kärkikolmikko maalissa siis Eskola, Kankaanmäki, Luomanperä. Hyrskeen keskeytettyä Hartus nappasi tärkeät pisteet kokonaistilanteen kannalta itselleen.

Yleisölle lisää nähtävää kilpailun aikana järjesti vielä Jeremi Mattsson joka liukasteli samassa paikassa kuin Hyrske rengasvalliin. Lisäksi Vesa Uuspelto ja Petri Armivesi joutuivat keskeyttämään.

Lauantain kilpailulähdön viisi parasta:
  1. Jouni Eskola
  2. Jukka Kankaanmäki
  3. Matti Luomanperä
  4. Teemu Hartus
  5. Kari Hartus
Lähdön 1 viralliset tulokset

Grand Race palkintojen jako
Grand Race palkintokyyti


Sunnuntaina ohjelmassa oli aamun lämmittelyajo sekä viikonlopun toinen kilpailulähtö.

Heti ensimmäisenä täytyy mainita Hyrskeen mekaanikkojen hieno temppu, kun he parsivat lauantaina rikkoutuneen auton kilpailukuntoon ja Hyrske oli ajamassa heti warmupissa. Samoin Mattssonin pilttuussa oli paiskittu hommia ja myös Jeremin auto oli lauantaisen töötin jäljiltä kilpailukunnossa.

Sunnuntain warmupin tulokset:
  1. Jouni Lempinen
  2. Matti Luomanperä
  3. Teemu Hartus
  4. Jukka Kankaanmäki
  5. Jouni Eskola
  6. Kari Hartus
  7. Petri Armivesi
  8. Aimo Hieta
  9. Anton Hedberg
  10. Esa Rantanen
  11. Markku Nurmi
  12. Sami Hyrske

Lähtö 2

Paalupaikalta toiseen kilpailuun lähti Vetelin Kimmo Tunkkari joka on tulokaskaudellaan tiukasti kiinni CUPin kokonaispisteissä kolmannessa sijassa. Ensimmäisen kierroksen taittuessa käripaikan oli kuitenkin jo valloittanut Teemu Hartus, kannoillaan velipoika Kari Hartus sekä Matti Luomanperä. Vielä toisen kierroksen Teemu sai naatiskella kärkipaikalla ajamisesta kunnes uransa ensimmäistä voittoa metsästävä Luomanperä huitaisi ohi. Tässä vaiheessa ykköslähdön kärkikaksikko Eskola - Kankaanmäki oli hinannut itsensä kolmanneksi ja neljänneksi, mutta eroa kärkeen oli ehtinyt tulla jo liian paljon. Tämä asetelma säilyi maaliin asti vaikka Hartus oli Luomanperään nähden koko ajan iskuetäisyydellä. Hartukselle kuitenkin toiseksi korkeimmat pisteet ja CUP voitto alkaa olla viimesilausta vaille valmis, kun pahin uhkaaja Hyrske joutui valitettavalla tavalla keskeyttämään. Ilmeisesti katalysaattori oli saanut sen verran siipeensä, että vauhti hyytyi ennen aikojaan.

Kuriositeettina tästä kaudesta mainittakoon, että kahdeksassa lähdössä korkeimmalla palkintokorokkeella on nähty seitsemän eri kuljettajaa. Lempinen on pystynyt ainoana keräämään kaksi voittoa.

Sunnuntain kilpailulähdön viisi parasta:
  1. Matti Luomanperä
  2. Teemu Hartus
  3. Jouni Eskola
  4. Jukka Kankaanmäki
  5. Jouni Lempinen
Lähdön 2 viralliset tulokset

Pistetilanne Ahveniston jälkeen


Grand Race palkintojen jako
Grand Race palkintokyyti


Teemu Hartuksen Mini-1000 CUP mestaruus silausta vaille selvä!!

Kun kaudesta on jäljellä on enää yksi 15 kierroksen kilpailulähtö Alastaron kerhokilpailussa, voidaan todeta että Teemu Hartus on melko varmasti kauden 2010 Mini-1000 CUP mestari. Ainoa keino tuhria piikkipaikka on hankkia Alastarolla hylkäystuomio, jolloin se on pakko laskea pisteisiin mukaan ja miinustaa kokonaissaldosta huonoimman lähdön pisteet. Ei siis vielä kuopaista ennen kuin...

Hartus matkalla mestaruuteen
Hartus matkalla mestaruuteen
Kirjoitettu 24.8.2010, Mikko
Jukka Selenius, 30.11.2010 21:34
Kiva oli lukea skabaraporttteja kun on niin monta kertaa ollut lippumiehenä katsomassa ulkopuolelta Tonnien menoa.
Kesällä 2011 minäkin ajan ainakin ahvenisto Morris cooper S historic-autolla. meillähän on Dunlopin rättitenkaat ja vaikka penkkitehoja on enemmän on painoakin historic-pelissä kai 620 kg vähintään. Siellä nähdään!
Nimi:
Hymiöt: smile wink wassat tongue laughing sad angry crying 

| Unohda minut
1

Tästä puhutaan...

Lorainefups kirjoitti 29.10.2015
Top online pharmacy to Order Losec Visa...

BennettMr kirjoitti 27.10.2015
http://volcanogrup.com/media/category.ph...

KatelynRor kirjoitti 26.10.2015
Medicine Allegra Empty Stomach Viagra N...

Ronniebig kirjoitti 26.10.2015
klo.lesley.edu/wp-content/uploads/2014/0...

Natashawemi kirjoitti 19.10.2015
Norvasc Benefits Cats Sham Allergy...


Päivitetty: 17.9.2015 16:18:55.