Edellisestä kilpailuviikonlopusta oli kulunut vajaa kuukausi ja paikkana silloinkin Jurvan Botniaring. Mukaan oli saatu kaksi uutta nimeä,
Kim Mattsson sekä
Petri Armivesi, tervetuloa joukkoon!
Sää ei edellisellä kerralla ollut kovinkaan mairitteleva, eikä nytkään riemun kiljahduksia kuulunut. Rata pysyi tällä kertaa koko viikonlopun aikana kohtuullisen kuivana, mutta lämpötilassa oli vielä huimasti parannettavaa. Jotain kertoo se, että yöllä elohopea oli kutistunut reilusti pakkasen puolelle.Nähtiimpä viikonlopun aikana pariin otteeseen rakeitakin.
Mutta mitäpä sitä säillä surkuttelemaan, niillä mennään mitä tarjotaan ja kyllähän sitä mentiinkin.Vaasalainen
Janne Havinen toi ajokkinsa kalkkiviivalle rataennätysajassa kahdesti. Myös
Sami Inkiläinen ehti viime vuonna ajetun rataennätyksen nurkille.
Aika-ajossa jo saatiin viitteitä siitä, että vauhti on kärkipään kuljettajilla kohdallaan.
Havinen ja
Inkiläinen ajoivat omalle sekunnilleen jättäen muut kauas taakseen. Kolmanneksi ajoi kärkipään vakionimi
Jouni Eskola. Neljännelle tilalle täräytti Naantalin
Markku Kivinen uuden karhealla kilpurillaan. Hyvin on Markulla vauhti säilynyt, kun edellisestä kilpailusta on kulunut nelisen vuotta.
Viime vuoden voittaja Jurvasta sekä vuosinumerolla 2 ajava
Jouni Lempinen kärsi edelleen pahoista ongelmista, eikä vauhtia meinannut löytyä. Sijoitus vasta 17.
Kim Mattsson vastasi yhdestä aika-ajon parhaimmista suorituksista. Mies nimittäin paransi aikaansa perjantain harjoitteluihin verrattuna yli 12 sekuntia!!
Aika-ajon tulokset (www.mylaps.com)Ensimmäiseen lähtöön järjestäydyttiin
22 auton voimin. Lähtövalojen sammuessa
Jouni Eskola kiilasi itsensä piikkipaikalle perässään
Havinen ja
Inkiläinen.
Markku Kivinen jäi viivalle asemoimaan kakkosvaihdetta oikeaan loveen ja putosi sijalle 7. Kärkiviisikko ensimmäisellä kierroksella
Eskola, Havinen, Inkiläinen, Kankaanmäki, Luomanperä. Kärkiviisikosta Luomanperä jätti kisan kesken toisella kierroksella keinuvivun katkettua.
Eskola ehti nauttia johtopaikasta kahden kierroksen verran, kunnes
Havinen ohitti ja meni menojaan. Neljännellä kierroksella
Eskola oli jo antautunut myös
Inkiläiselle ja lopulta joutui samaisella kierroksella keskeyttämään konevikaan. Samalla kierroksella myös
Jukka Kankaanmäki keskeytti, kun moottori alkoi antamaan tärinää sen verran. Eikä mikään ihme, kampiakseli oli mennyt poikki.
Keskeytysten johdosta
Hyrske ja
Kivinen taistelivat kolmannesta sijasta tiukasti loppuun asti. Pidemmän korren veti
Kivinen, joka pitkän tauon jälkeen siis suoraan podiumille!
Keskeyttäneiden joukossa olivat myös
Jukka Inkiläinen ja
Kari Hartus.Havinen ajoi reilun kahden sekunnnin erolla voittoon ja ajoi samalla omissa nimissä olevan rataennätyksen uusiksi luvuin 1:27.081.
Lähtö1 tulokset (www.mylaps.com)Toisessa lähdössä viivalle saatiin 19 autoa. Joukosta puuttui
Jukka Kankaanmäki, Kari Hartus ja
Sami Hyrske.
Sami Inkiläinen sai hyvän lähdön yhdeksänneltä sijalta ja otti kilpailun johtopaikan jo toisella kierroksella.
Havinen liimautui Inkiläisen kannoille kolmannella kierroksella ja parivaljakko lähti omille teilleen. Kärkipaikka vaihtui kilpailun aikana moneen otteeseen, mutta lopulta
Sami Inkiläinen sai raapaistua ratkaisevan 0,4 sekunnin eron ja otti toisen lähdön voiton.
Havinen äityi kakkospaikalla kiukkuiseen vauhtiin ja kilpailun neljännellä kierroksella syntyi jälleen uusi rataennätys. Tällä kertaa mentiin jo alle maagisen 1:27 ajan. Tällä hetkellä voimassa oleva rataennätys on siis 1:26.865. Keskinopeus rataennätysajalla on huimat 108.499 km/h.
Kärkikaksikon takana
Jouni Eskola ja
Jeremi Mattsson kävivät tiukan kamppailun kolmannesta sijasta.
Mattsson sai muutaman kierroksen pidettyä
Eskolaa takanaan, mutta kolmella viimeisellä kierroksella joutui taipumaan
Eskolan kokemukselle. Kaksikolla maalissa eroa vaivaiset 0,2 sekuntia.
Jukka Inkiläinen paranteli haavojaan ensimmäisen lähdön keskeytyksestä ja ajoi sijalle 5.
Lähtö 2 tulokset (www.mylaps.com)Toisen lähdön kolme parasta poseeraamassa podiumilla.

Tässä
Mini-1000 Team Ry:n puheenjohtaja
Sami Hyrske ojentamassa
Janne Haviselle palkintoa sekä onnittelemassa uudesta rataennätyksestä.

Seuraava osakilpailu ajetaan Vetelissä Kemoralla 11-12.7.2009. Nähdään siellä!